Friday, 7 October 2011

Nak Maki Celcom Tak Jadi.



As salam & heyy y'allz!

Alang2 dah online ni I nak cerita lagi lah. Boleh? Masalahnya tak effect apa2 pun I tanya you allz. Blog I betul tak? Ada I kisah?! Hahaha... Okey, okey, okey... I nak cerita pasal minggu lepas. I sebenonya nak keji Celcom dari berbulan2 dulu lagi tapi ada je sangkaknya sebab banyak lagi cerita lain yang penting daripada Celcom punya hal tu. Ye tak?

Ceritanya macam ni, I pakai U.O.X. sejak dari KMJ lagi. Tapi sejak dah dua tahun lebih kurang ni I guna still ada expriry date. Means, tak macam orang lain. Tak payah topup everyday, every week, every month or every year lah! *over tetibe* Kalau kredit tamat tempoh nombor Celcom I pun akan ikut sama. I selalulah berborak dengan kawan2 I. Peliklah jugak kenapa we allz tak sama. So, nak dijadikan cerita I ceciter dengan Eyqa. My classmate tuuuuu... dia kata tak pernah ke call Celcom Hotline ke? Haruslah pernah tapi tu dulu. I manalah rajin call2 nombor hotline ni. Melucut you allz! Ahakz~ Mula2 I dail tak dapat, bila dia je yang dailkan dapat lak?! See! I dah kata I tak reti sangat benda alah macam ni. Hahahah. Yang layan I tu operator lelaki. Dah cakap macam2 bagai baru dia kata,

"Encik belum validate lagi nombor ni sebenarnya. Tak apa, encik masih ada masa lagi untuk pergi ke Celcom Centre dan buat validasi". *macam student validation ke?*

I terus macam, "Ouuhhh...", walhal dalam hati, "Apa ke bongok kau Mikah *bukan nama sebeno* tak validate nombor lagi?"

Selamatlah dia tak bertuko kepada plan biasa selama I guna dalam dua tahun lebih ni. Huh! Buat malu je. Selamat I tak marah orang tu masa dalam telefon. Yelah, kata profesional you allz. Hahahaha... haruslah jaga tatasusila bagai. Before we ended our conversation he did ask something.

"Ada apa2 lagi encik nak bagitahu kami?"

Teruslah I cakap kat dia,

"Celcom pernah offer nak bagi caller ringtone free tapi after I reply 'Yes' dia terus tolak kredit I RM3. Rasa memang marah gila masa tu tapi I terus stop that caller ringtone".

Dia cakap memang I dah stop kan pun. Tapi legalah bila dapat complain macam tu kat Celcom Customer Service. Berbaloi dapat luahkan kesengalan Celcom. Hahaha... Esoknya terus pergi Celcom. Within 10 minutes plus minus, everything was settled. *relief*

 
p/s: Bagus Customer Service dia. Memang efisien sama je masa aku teman Azem dulu. Akak yang layan pun sama. LOL

No comments: