Thursday, 26 July 2012

Genap Satu Bulan

Assalamualaikum & hai you all!

Salam Ramadan al-Mubaraq dan selamat berpuasa sekali lagi diucapkan. 
Jangan salah sangka ya! 
Belum genap sebulan lagi kita berpuasa. 
Apa yang genap sebulan tu?
Okey, bagi I cerita sikit.

Sebulan yang lepas.
Kucing kat rumah I ni,
si Dolly.
Dia beranak lagi.
Dan buat kali kedua kena buat operation juga.
Huhuhu...
I ingatkan normal je.
Dah tu macam-macam pula yang berlaku lepas operation tu.
She was bleeding non-stop for first 12 hours.
Kasihan...
Tak pasal-pasal pula I balik rumah jadi stress.
Ibu I lah yang I bebelkan.
I suruh 'ikat' sekali tak mahu.
Bukan apa.
Kucing I ni dah berkali-kali masalah bila nak beranak.
I tak naklah dia sakit-sakit lagi macam hari tu.
Tak sampai hati tengokkan.
Huhuhu

Tapi...
... bukan semua anak kucing tu hidup.
Keluonya 5 ekor.
Now,
cuma tinggal dua sahaja.
*sobs*
Dah biasa dah macam ni.
We all redha je
Dolly tu tak reti sangat jaga anak.
Lagi pun dia ada masalah sikit bila nak bagi 'nenen' kat anak dia.
Susah nak cerita.

Yang gebu tu I panggil dia Mok.
Actually, adek I yang patut bagi nama.
Tapi... I decide nak panggil dia Mok je.
Haha!

Yang seekor lagi tu kasihan.
Dia macam terbantut.
Comot je tapi rajin cari mak dia untuk hisap susu.
Kedua-duanya warna putih.
Comel... ^_^

Jadi,
I harap-harap dan doa-doa jelah...
... supaya yang dua orang ni, eh! 
Dua ekor baby cat *kitten lah!* ni panjang umo.
InsyaAllah...
... amin~

2 comments:

ahsfantasy24 said...

sangat comel ! jaga elok ;D
Salam ramadan kim ^^

Mikah Lurima said...

Ahsfantasy24>> Dah lama tak nampak. Hehehe... akan dijaga dgn rapi. (: